Продавець AUTO cosmetics розвиває свій бізнес на Prom.ua 11 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
71 відгук
+380 (97) 503-03-94
+380 (97) 503-03-94
AUTO cosmetics
Кошик

Як завести машину взимку в мороз і чим боротися з обмерзанням???

Як завести машину взимку в мороз і чим боротися з обмерзанням???

З настанням холодів водії зіткнулися з сезонними проблемами. Зимові морози несуть з собою ряд випробувань для автолюбителів. На жаль, не всі автомобілі проходять перевірку холодами. А машина взимку — розмова особлива. Деякі водії взимку взагалі не їздити. Але не завжди на це працює — часто доводиться їздити цілий рік. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію, потрібно заздалегідь дізнатися, без чого не обійтися в машині в такі дні, як звільнити авто з крижаного полону, що робити, якщо відмовили гальма, не запускається двигун, замерз омивач для скла. Щоб уникнути проблем з автомобілем взимку, ознайомтеся з нашими порадами щодо вирішення ключових проблем при морозах.

ПРОБЛЕМА 1. ДВИГУН НЕ ЗАПУСКАЄТЬСЯ

Варто температурі повітря знизиться до -10 градусів, як багато авто перестають заводитися. Найчастіше — з причини неякісного або просто старого акумулятора (АКБ): при інтенсивній експлуатації вони служать близько трьох років. Якщо ви не впевнені у своїй батареї, а можливості провести термінову заміну немає, радимо в морозні дні знімати її на ніч залишати в теплому приміщенні. Якщо ж авто вже не запустилося з цієї причини, завести машину з автоматичною КПП можна тільки з допомогою проводів для прикурювання, які підключаються до акумулятора іншого автомобіля: автодонор повинен пропрацювати на підвищених обертах 10-15 хвилин. А з механікою — ще й з штовхача.

Друга часта причина відмови від запуску в мороз — забруднені свічки. Їх потрібно викрутити і прочистити. У сильні холоди досвідчені водії знімають їх, несуть додому і прогрівають на газовій плиті (наконечник розжарити над вогнем), а потім ставлять назад.

Часто проблеми виникають із-за того, що в бензин потрапило трохи води, яка замерзла в паливній системі. Якщо ж це відбулося, залийте в бак 100-150 мл спирту. На майбутнє пам'ятайте: у морози потрібно, щоб бак з бензином був заповнений мінімум наполовину (вода знаходиться нижче цього рівня).

ПРОБЛЕМА 2. ЗБОЇТЬ СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ

 

В авто старше 10 років часто падає ефективність роботи опалювача салону, і їздити стає холодно. Пов'язано це з засміченням радіатора (і системи терморегуляції), які згодом покриваються нальотом. Радіатор можна спробувати прочистити, наливши в розширювальний бачок рідину для прочищення каналізаційних труб. З таким сурогатом потрібно поїздити на авто близько півгодини, а потім злити суміш і залити свіже антифриз. Крім того, підвищити температуру в салоні допомагає установка шматка картону під решітку радіатора (як тільки потеплішає, його потрібно зняти, інакше двигун почне перегріватися).

У морози від 15 градусів нижче нуля антифриз, який давно не міняли (рекомендується робити це раз на 1,5 року), швидше за все, перетвориться з рідини в льодяну кашу. Симптом того, що це сталося різке збільшення температури двигуна. Ігнорувати цю проблему не можна, так як це призведе до розриву розширювального бачка та капремонту. Тому при наближенні стрілки датчика температури в бік червоної зони потрібно відразу ж зупинитися. Після цього купити в найближчому автомагазині або АЗС антифриз і зробити заміну прямо посеред дороги (рідоту легко злити, якщо зняти нижній патрубок системи охолодження).

ПРОБЛЕМА 3. ОБМЕРЗАННЯ

 

Залишивши на ніч авто на вулиці, водії часто ранок стикаються з обмерзаниями різних елементів кузова. Для боротьби з цим явищем в автомагазинах продаються спеціальні хімзасобів.

Розморожувачі стекол. Призначені для очищення скла від льоду, снігу і бруду, продаються у вигляді спреїв: його потрібно розпорошити на скло і почекати 5 хвилин. До складу диво-засоби входять розчинник і гліколева суміш (техспирт) — така композиція активних речовин миттєво розчиняє лід.

Розморожувач замків. Спеціально розроблений для відтавання і змазування механізмів замків. Речовини в складі протистоять конденсату і знищують вже утворився лід. Крім того, в склад входить інгібітор (перетворювач) іржі і мінеральне масло. Продаються у вигляді балончика з трубочкою: її потрібно вставити в замок і розпорошити спрей.

Якщо спрею немає, то є народний метод (для машин, які відкриваються металевим ключем): нагріваючи ключ запальничкою і вставити в замок.

Мастило для дверей. Використовується для того, щоб двері не примерзали до кузова — обробити нею потрібно гумові ущільнювачі з вечора.

ПРОБЛЕМА 4. ОМИВАЧ ЗАЛЕДЕНІЛА

З такою проблемою їздити можна, але поганий огляд може призвести до ДТП із-за того, що водій вчасно не побачить небезпеку. Тому рідина краще розморозити. Для цього існує кілька народних способів.

Гараж. Авто ставлять на ніч в опалювальний гараж або підземний паркінг. При цьому на ранок треба дати двигуну попрацювати на холостих обертах (хвилин 10), щоб нагріти підкапотний простір. Рідина розморозиться.

Окріп. Якщо бачок з замерзлої наповнений рідиною не до країв, то можна долити в нього гарячийантифриз (це безпечно, так як він розрахований на роботу при високій температурі). Деякі водії просто використовують гарячу воду, але в сильні морози вона миттєво замерзає. Тому краще спочатку лити невеликими порціями окріп (наприклад, з чайника), а поверх нього заливати концентрат рідини-незамерзайки.

Спирт. Багато водіїв використовують для розморожування медичний спирт. Але більш правильним буде використання засіб для розморожування скла, особливо в тому випадку, якщо лід знаходиться не тільки в бачку, але і в патрубках. Потрібно знайти місце з'єднання шлангів омивача, роз'єднати їх і влити туди антизаморозку. Вже через 15-20 хвилин система повинна запрацювати.

Електронагрівач. Якщо є доступ до розетки, то можна використовувати фен або побутовий обігрівач. Але врахуйте, що в цьому випадку розморожену рідину потрібно відразу ж злити або витратити (інакше вона швидко знову замерзне), а потім залити у бачок нерозбавлений концентрат.

Також послугу разморожування роблять на багатьох мийках (гарячу воду заливають у бачок омивача під напором).

ПРОБЛЕМА 5. ВІДМОВА ГАЛЬМ


На ранок після нічних морозів багато водіїв не можуть рушити з місця з-за того, що у них замерзають гальма. Справа в тому, що під час руху розігріті гальма сприяють утворенню та збору конденсату. І якщо колодки відрегульовані неідеально (зазвичай це буває при самостійній заміні), то між ними і гальмівним диском або барабаном утворюється занадто маленький проміжок, в якому утворився конденсат і замерзає, прихоплюючи гальмівний диск (або барабан) з колодкою. Профілактика — при зупинці чи стоянці не можна ставити машину на гальмо (ручник), а тільки на передачу.

А от якщо вже прихопило, то потрібно слідувати чіткому алгоритму. По-перше, спробувати рушити, не натискаючи на педаль газу (тільки на зчепленні) або натискати на неї дуже плавно (якщо різко, то є ризик відірвати частину підвіски). По-друге, поливати гальмівний диск гарячою водою до характерного потріскування криги, а після цього відразу рушити (поки вода не замерзла).

Також серйозні проблеми з настанням сильних морозів можуть виникнути у водіїв, які забувають регулярно (рекомендується робити це раз у два роки) міняти гальмівну рідину. Речовина це дуже гігроскопічне — вбирає вологу з повітря. У сильні холоди частина рідини перетворюється в крижинки, які заважають вільній прокачування рідини. У результаті знижується ефективність роботи гальм, а також електронних систем активної безпеки (ABS, ESP). Тому, якщо ви не впевнені у своїй тормозухе (давно її не міняли), краще відмовитися від поїздки в ці дні або тримати велику дистанцію під час руху.

ЩО ПОКЛАСТИ В БАГАЖНИК

Щітку-скребок. Краще всього вибирати модель на довгій ручці, виготовлену з пластику, але з гумовим лезом у підстави.

Запас рідини в омивач. Перед покупкою перевіряйте дозволену температуру і рекомендації произовдителя.

Саперну лопату. Краще для автомобіліста туристичний варіант — з V-образною рукояткою і загостреною робочої лопатою, якою зручно колоти лід.

Свічковий ключ. Повинен підходити до вашої моделі автомобіля (потрібно звірити з керівництвом по експлуатації).

ДИЛЕМА ВОДІЇВ: ЧИ МОЖНА МИТИ АВТОМОБІЛЬ УЗИМКУ

Між водіями йде вічна суперечка про те, чи варто мити авто взимку і/або як часто це робити. Аргументів за те, щоб взагалі не заїжджати на автомийку, кілька. Але є стільки ж проти. По-перше, після їзди на морозі ополіскування водою означає перепад температур, що може привести до появи тріщин в лакофарбовому покритті. З іншого боку, сіль і реагенти, якими посипають дороги, руйнують лакофарбове покриття і від них треба позбавлятися. По-друге, мийка може призвести до примерзанию замків, тросових приводів та інших подібних деталей. Тому відразу ж на мийці треба все змастити. Крім того, брудне авто виглядає негарно.

Щоб відповісти на це питання однозначно, ми звернулися до майстра столичного СТО Віктору Смолія. На його думку, мити авто взимку потрібно, але тільки робити це правильно. Експерт назвав три правила:

  1. Заїжджати на мийку оптимально при температурі близько нуля, тим більше, що на дорогах в цей момент брудно і машина брудниться сильніше.
  2. Якщо миття здійснюється в мороз, потрібно обов'язково замовляти послугу по сушінню авто і видування стисненим повітрям води з щілин — такий комплекс трохи дорожче звичайної мийки. Якщо в процесі миття протирають вологою ганчіркою торпеду і лобове скло зсередини, після процедури потрібно відкрити на 5-7 хвилин всі вікна та двері.
  3. Вода для миття повинна бути прохолодною (можна теплою), але не крижаною. Також категорично заборонено мити машину в мороз гарячою водою (перепад температур пошкоджує лак).
  4. Обов'язково на мийці потрібно змастити всі гумки, а також залити рідини в омивач , щоб при виїзді на вулицю машина була готова до морозів.

ПЕРШІ КІЛОМЕТРИ: НЕ РОЗГАНЯЙТЕСЯ ВИЩЕ 50 КМ/ГОД

Багато водії чули, що в мороз прогрівати двигун необов'язково, але мало хто знає, що при цьому перші 1-2 кілометри треба рухатися на невеликих оборотах (до 2 тисяч в хвилину), а швидкість при цьому не повинна перевищувати 40-50 км/год. Якщо ж відразу газанути до 100 км/год, це знижує ресурс мотора: виникає сухе тертя, що приводить до пошкодження на стінках циліндрів і витрати моторного масла. Також треба час на прогрів та автоматичній коробці передач — до робочої температури масло в ній прогрівається протягом 10 хвилин.

ДИЗЕЛЬ КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНО РОЗВОДИТИ БЕНЗИНОМ

З-за технологічних особливостей лише 15% від усього виробленого на заводах дизпалива зберігає текучість при температурі до -35 градусів Цельсія (зимовий сорт дизеля), решті замерзає вже при мінус п'яти (літній сорт). Щоб цього не сталося, в літній дизель додають присадки. Але при температурі нижче 10 градусів він все одно перетворюється в парафін. У народі прийнято додавати для протидії цьому бензин, що сильно скорочує термін служби мотора. Зате ефективно і безпечно додавати до 20% гасу.

УКРАЇНЦІ ВОЛІЮТЬ ВЗИМКУ ГУМУ БЕЗ ШИПІВ

Згідно з даними дослідження системи вибору товарів і порівняння цін Vcene.ua лише 7% українців придбали зимові шиповані шини. Це говорить про те, що більшість водіїв не готові пожертвувати комфортом (шипована гума шумить) заради кращої керованості (її забезпечують зимові шини на сильно засніженій і зледенілій дорозі), а також про те, що українці надто розраховують на комунальників (сподіваються, що ті будуть більш-менш нормально чистити дороги). Майже 70% використовують звичайні зимові шини, а 13% їздять на всесезонних.

Безпечного та ясного Вам водіння!

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner